כמה עולה הסכם ממון אצל עורך דין

כמה עולה הסכם ממון אצל עורך דין?

החשיבות של עריכת הסכם ממון היא רבה. אין להקל בה ראש.

 

הסדרת עניינים רכושיים

אם אתם לפני נישואין, או שכבר התחתנתם וטרם הספקתם לערוך הסכם ממון, הרי שזו הדרך הטובה ביותר להסדיר את ענייני הרכוש ביניכם בהתאם להעדפות ולרצונות שלכם.

עריכת הסכם ממון תעניק לכם ודאות, ותחסוך הגעה לבתי משפט והתנהלות זה מול זו במסגרת דיונים ארוכים ומתישים במקרה שמערכת היחסים זוגית תגיע לקצה.

מה קורה אם אין הסכם ממון?

אם בני זוג לא ערכו ביניהם הסכם ממון, אזי יחול עליהם ההסדר הקבוע בחוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג- 1973 (להלן: "החוק"), לפיו כל הרכוש שנצבר על ידם במהלך תקופת הנישואין, ייחשב כרכוש משותף, אשר שייך באופן שווה לשניהם, ואשר יהיה בר איזון לחלוקה כאשר הקשר ביניהם יפקע.

הסכם ממון גובר על הוראות החוק, כך שמוטב לבני הזוג לערוך הסכם ממון ועל ידי כך לקבוע את חלוקת הרכוש המתאימה להם, ולא להשאיר את הדברים בלתי מוסדרים, כך שהחוק הוא שיחול על עניינים של בני הזוג  בסופו של דבר במקרה של הגעת הקשר לסיומו.

 

למי חשוב במיוחד לערוך הסכם ממון?

בניגוד למקובל לחשוב, הסכם ממון חשוב לא רק לאנשים אמידים מאוד, אשר חרדים לרכושם. לכל זוג באשר הוא חשוב לקבוע הסדרים לגבי רכוש שייצבר בעתיד. חתימה על הסכם ממון כולל וברור, תבטיח את שמירת זכויות שני בני הזוג.

עם זאת, ישנם מקרים בהם חשיבות עריכת הסכם ממון רבה במיוחד. למשל, כאשר בני הזוג מביאים לנישואין נכסים משמעותיים: אישיים או עסקיים. אמנם, החוק קובע כי נכסים אלו לא משותפים, אבל ייתכן שבמהלך השנים הם יתערבבו או ייטמעו ויהפכו למשותפים.

עוד חשוב לערוך הסכם ממון, כאשר מדובר בזוגיות בפרק ב'. בני הזוג כבר נמצאים אחרי קשר משמעותי בחייהם, הם למודי ניסיון, ולצערם כבר נוכחו לדעת שקשר זוגי יכול להסתיים, ולעתים אף צברו רכוש לא מועט במהלך השנים. חשוב שבאמצעות הסכם ממון הם יגנו על הנכסים שלהם.

 

מדוע לא כולם עורכים הסכם ממון?

ישנן מספר סיבות בגינן, לעתים, בני זוג לא עורכים הסכם ממון.

האחת, המחשבה על עריכת הסכם ממון עלולה לעורר אי נוחות בקרב בני הזוג. הם מאוהבים, נמצאים בתקופה יפה של הקשר הזוגי, ולא מעוניינים להעכיר את האווירה באמצעות עיסוק בענייני רכוש וממון. אולם, ההפך הוא הנכון – הסדרת ענייני הרכוש מראש, במסגרת הסכם ממון אצל עורך דין, תספק ודאות ותמנע מאבק גירושין מתמשך ומסורבל בעתיד – במקרה שהקשר יסתיים.

מעבר לכך, כתיבת הסכם ממון, חתימה עליו ואישורו, מבטיחים כי בני הזוג לא מתחתנים בשל אינטרסים כלכליים (כאשר יש צד אחד בעל ממון רב והשני חסר כל, למשל), אלא מתוך אהבה ורצון לחיות ביחד ולמסד את הקשר.

סיבה נוספת היא המחיר – עלות הסכם ממון עורך דין.  אנשים שאינם עוסקים במקצוע עריכת הדין, לא מתמצאים בעלויות ובכספים שהם נדרשים להוציא לצורך ניסוח מסמך כזה או אחר. לא אחת, המחשבה של הליכה לעו"ד הסכם ממון ועריכת הסכם ממון מרתיעה, שכן אנשים סבורים שהעלות תהיה גבוהה מאוד, ושחבל להם להוציא את הכסף הזה.

אבל, לא כך הוא הדבר. מעבר לכך, מדובר בהוצאה שעשויה להפחית מאוד הוצאות עתידיות במקרה שהסכסוך יגיע לבית המשפט ויצריך דיונים ארוכים ויקרים.

כמה עולה הסכם ממון אצל עורך דין

עלות הסכם ממון

מחיר עריכת הסכם ממון משתנה ממשרד עו"ד אחד למשנהו ותלוי במיומנות עורכי הדין, ניסיונם, כמו גם במהות ההסכם וטיבו. כך למשל, עלות עריכת הסכם ממון תהיה גבוהה יותר, כאשר מדובר בהיקפים גדולים של רכוש וממון שיש להסדירם, וכאשר ישנה מורכבות בעריכת ההסכם.

לא ניתן לנקוב במחיר אחד וקבוע להסכם ממון, ולו מהטעם שאין הסכם ממון אחד זהה לאחר. לכל זוג אשר עורך הסכם ממון יש את הנסיבות שלו, הרצונות שלו והממון שהוא צבר.

בהכללה ניתן לומר, כי בני זוג צעירים, אשר עדיין לא צברו רכוש רב בחייהם, ישלמו בין 2000 שקלים ל-6000 שקלים לעו"ד עבור עריכת הסכם ממון.

סכומים גבוהים יותר, אשר יכולים להגיע לכ-8000 ₪ ואף יותר, ישולמו לעו"ד, כאשר נצבר רכוש, וכאשר ההסכם אינו פשוט ומצריך השקעה רבה בבניה ובעריכה סדורה שלו.

נציין, כי מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע חופשי, ולכן ייתכן שתחשפו גם למחירים אחרים עבור עריכת הסכם ממון.

מהם הפרמטרים העיקריים לבחינת עלויות הסכם ממון?

ישנם שלושה פרמטרים עיקריים, על פיהם תקבע עלות עריכת הסכם ממון:

  1. כמות ומהות הנכסים של בני הזוג
  2. משרד עוה"ד ושכר הטרחה שהוא גובה
  3. מורכבות ההסכם

כאמור, כאשר מדובר בבני זוג שיש להם נכסים רבים או כאשר ישנה מורכבות בנכסים, למשל כאשר נדרש להסדיר רכוש שכולל עסקים ו/או סטארט אפים או פעילות עסקית דומה, המחיר עבור עריכת הסכם ממון יהיה גבוה יותר.

כך גם כאשר ישנם גורמים נוספים שיש להם אינטרס בנכסים, למשל: ילדים מנישואים קודמים.

כל נדבך אשר גורם להסכם להיות סבוך ומורכב יותר, ילקח בחשבון בחישוב המחיר.

אישור הסכם ממון

הסכם ממון שנערך לאחר הנישואין חייב להיות מאושר – ניתן לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הדתי. לאחר אישור הסכם הממון, הוא מקבל תוקף של פסק דין.

הסכם ממון טרום נישואים אפשר לאשר גם אצל נוטריון.

המחירים של אישורים נוטריונים נקבעים מכוח תקנות הנוטריונים (שכר שירותים), תשל”ט-1978.

לאישור הסכם ממון בבית המשפט יש לשלם אגרה לבית המשפט שכיום עומדת על 453 שקלים (סכום שמשתנה מעת לעת), בהינתן כי אין לבני הזוג תביעה תלויה ועומדת או ערעור בבית המשפט לענייני משפחה.

 

במשרד עוה"ד דקר, פקס, לוי ישנם עו"ד המתמחים בדיני משפחה ואשר מנוסים בעריכת הסכמי ממון.
אתם מוזמנים להתקשר אלינו, לטלפון מספר 03-3724722, להתייעץ ולקבל הצעת מחיר לעריכת הסכם ממון.
זכרו, כי עריכת הסכם ממון עשויה להשתלם לכם, שכן היא תחסוך לכם בעתיד הוצאות רבות על דיונים ארוכים וסבוכים בבית המשפט.