עורך דין לדיני משפחה בתל אביב

ביתי הוא מבצרי, אומר המשפט ואכן בית יציב הוא העוגן החשוב ביותר לחיים שלווים, הצלחה בקריירה, הצלחה כלכלית ואושר. הדבר נכון כלפי בני הזוג, אך נכון שבעתיים עבור הילדים, שמבססים את אמונם בעולם, הזוגיות שלהם והתנהגותם על פי הדוגמה מהוריהם.

אלא שלעיתים מתגלעים מחלוקות, באשר לחינוך, כלכלה או כל נושא אחר, ושני בני הזוג רואים דרכים אחרות לטפל בהם. החיים מזמנים לנו אתגרים רבים וגם, עם הניסיון והשנים, אנשים משתנים. מה שהתאים בעבר לא תמיד מתאים בהווה.

כאשר נוצר קרע, חשוב לפנות לעורך דין מומחה בדיני משפחה בהקדם האפשרי על מנת להבין  מאיש מקצוע חיצוני ובלתי מעורב, היכן אתם נמצאים ולאן אתם עתידים ללכת.

 

עורך דין דיני משפחה תל אביב

אם צברתם הון ורכוש רב, אם יש ברשותם פנסיה טובה שאתם מעוניינים לשמור עליה וקיבלת תביעת גירושין או החלטת להתגרש, חשוב מאוד לשמור על שליטה מלאה כמה שיותר על הנכסים, על מנת לשמר את האינטרסים שלך ולדעת לצאת לעתיד אחר מנקודת זינוק טובה יותר.

מדובר בהליך נפוץ, והיו שקראו לו "מחלת העולם המודרני". כמה נפוץ? הסטטיסטיקה מראה כי 1 מתוך 3 זוגות עתיד לעבור הליך גירושים.

כפועל יוצא לכך, קיים מבחר גדול של עו"ד לענייני משפחה בתל אביב ואזור המרכז, רבים מהם ותיקים ומתהדרים בשם וניסיון. חלק אחר מוגדרים את עצמם משרדי עורכי דין "בוטיק", משרד עורך דין קטן המשווה דרך עבודה אישית ואינטימית יותר. יחד עם זאת, אין זה קל למצוא משרד מתאים, דווקא משום שפע המשרדים והגישות השונות. כיצד תדעו לפנות למשרד המתאים לכם ביותר, שידע לא רק לפעול מקצועית במהירות ויעילות, אלא גם יראה אתכם ואת רצונותיכם וידע להתאים את עצמו לכך?

ראשית כדאי לחפש המלצות ממכרים או באתרי האינטרנט. כדאי לקרוא המלצות ואולי אף לשוחח אם הדבר אפשרי, עם לקוחות קודמים של אותו משרד.

עורך דין לדיני משפחה צריך להיות לא רק איש מקצוע מעולה, אלא גם אדם נעים הליכות ורגיש לצרכיכם, שידע לנהל את האירוע המורכב והטעון רגשית הזה, באופן הנכון ביותר.

 

הזמן הוא קריטי

אם בן הזוג השני הוא שיזם את ההליך, חשוב להבין שאין זה זמן "לחשוב על הדברים". ההלם שבקבלת תביעת גירושים גורם לרבים לצרוך זמן יקר להתאושש, אך הזמן הזה הוא מרכיב חשוב ביכולת שלכם לשמור על זכויותיכם.

חשוב להבין, כי לבן הזוג היוזם יש יתרון. היה לו זמן רב להתכונן, להיוועץ ולהחליט מתי וכיצד לבצע את המהלך. הוא אסף בינתיים מסמכים רלוונטיים והוכחות שיתמכו בהליך המשפטי בסיוע של עורכי דין מומחים למקצוע.

מאותו רגע, לכל אמירה ופעולה שתבצעו יש השפעה על ההליך המשפטי. אסור לחשוב כי אמירות או פעולות אלו ישמרו בניכם. אם בן הזוג השני פנה להגשת תביעה, הוא מלווה משפטית וכל פעולה שלכם מועברת לייעוץ המשפטי שלו / שלה שיבכן זאת מהאינטרסים של הצד השני ולא שלך. לכן, גיבוש אסטרטגיה משפטית חשובה להגנה ומיצוי זכויותיך.

 

עורך דין מגשר

ככל שהדבר אפשרי, עדיף לכם למצוא עורך דין מגשר מוסכם שיתנהל מול שניכם במקום שכל צד ישכור משרד עורכי דין שינהל את המלחמות בשימכם.

יתרונותיו של הליך הגישור הם רבים:

  • הליך הגישור אורך זמן קצר בדרך כלל, בוודאי בהשוואה להליכים משפטיים
  • עלותו נמוכה יותר
  • מועדי פגישות בהתאם לרצונות הצדדים בניגוד לבתי משפט שם הצדדים נאלצים להתאים את עצמם
  • הפתרונות נעשים בהסכמה ועל כן קטן הסיכוי להתנגדויות ואי כיבוד הסכמים
  • יצירת דיאלוג מכבד ותקשורת בין צדדים מסוכסכים על פניה בית משפט שמחליט בסופו של דבר לצדד במי מהצדדים
  • במידה והצדדים לא יצליחו להגיע להבנות תמיד ניתן לפנות אל בית המשפט, אך כדאי למצות את הגישור קודם לכן
  • תהליך הגישור פרטי ומוסדר בהסדרי סודיות וחיסיון
  • שליטה מלאה של הצדדים על אופיו של ההסכם ופרטיו, ללא צד שלישי שיכפה זאת עליהם
  • ליווי גם לאחר הגעה להסדר מוסכם, בסוגיות העולות עם הזמן וידרשו פתרונות

 

עם זאת, ההליך לא מתאים לכל מצב. כאשר שני הצדדים מוכנים לבצע פשרות ונכונים להגיע להסדר, כדאי לבחון הליך גישור שכן בהגעה אל מחלוקות יש צורך משני בני הזוג להתפשר. אך במצב בו כל צד מתבצר בעמדותיו ללא כל יכולת להגיע לפשרה, המגשר טוב ככל שיהיה לא יוכל לסייע. אם מעורבים רגשות של נקמה או אגו בית המשפט הוא המקום המתאים לנהל את הסכסוך.

כיצד נדע איזה עורך דין-מגשר לבחור?

כיום השוק מוצף במגשרים מסוגים שונות ותעודות שונות. כדאי לוודא שהמגשר הינו גם עורך דין במקצוע, מתמחה בדיני משפחה וחוזים, אשר רואה בראיה כוללת את המצב האישי והמשפטי וידע לתת פתרונות בהתאם.

כמו כל איש מקצוע שנותן שירותים, גם כאן חשוב מאוד הניסיון וההמלצות. אם יש לכם אפשרות לשוחח עם לקוחות קודמים שעברו הליך גישור עמו עדיף, ואם לא קריאה קלה באינטרנט וברשתות החברתיות עשויה גם כן לשפוך אור על כך. ניתן גם לפנות באופן אישי למגיבים שונים ובכך להגיע ללקוחות קודמים.

 

בחירת עורך דין משפחה בתל אביב

אם האופציה הראשונה והעדיפה לבחירת עורך דין-מגשר אינה אפשרית, נותר לשכור עורך דין מתאים שייצג אתכם נאמנה אל מול הצד השני.

ראשית חשוב לציין, כי חוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה, תשע"ה 2014 שנכנס לתוקפו ב-2016, מחייב כל זוג מתגרש בניסיון ליישב את הסכסוך בניהם ביחידות הסיוע של בתי המשפט, טרם הגשת תביעה לבית משפט לענייני משפחה. מטרתו של החוק להפחית התדיינות משפטית ולהעדיף סיום סכסוכים בדרכי הסכמה ושלום. הליך זה יינתן חינם וללא עלויות, בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות ובכל מקרה לצדדים עומדת אפשרות לקיים גם הליך גישור פרטי במקום זאת, כל עוד הדבר מוכח.

אם הליך הגישור חובה לא סייע, יש לפנות לעורך דין פרטי שמומחה לדיני משפחה. אין להתפתות להצעה הזולה ביותר בהכרח. בדרך כלל עורכי דין לענייני משפחה בתל אביב, מקצועיים ובעלי ניסיון, עולים בהתאם.

גם ההצעות הראשונות שעולות במנועי החיפוש השונים אינם בהיכרך ההצעות הטובות או הפופולאריות ביותר. הדבר רק אומר שאותו משרד השקיע בפרסומות או קידומים באינטרנט.

חשוב גם לוודא שעורך דין משפחה בתל אביב – גר בתל אביב או האזור, אחרת כל נסיעה לבית המשפט או לפגישה עשויה להסתרבל, לקחת זמן רב ולהעלות משמעותית את ההוצאה הכספית.

יש לזכור שלא כל עורך דין שמתאים לחבר מתאים דווקא לך. אם נניח קיבלתם המלצה על עורכת דין לענייני משפחה בתל אביב "מקסימה" ומאוד "דקדקנית" אך ברצונכם לסיים את ההליך במהירות וזריזות, הדבר עשוי לא להתאים למקרה הספציפי שלכם.

יש לנסות ולבדוק את עברו בבתי המשפט ובבתי הדין הרבניים. בכמה תיקים זכה? האם הוא שם מוכר בתחום וכיצד הוא מוכר בעיקר, באיזה אופן? לקרוא מאמרים משפטיים שכתב, פסקי דין בהם היה שותף או ספרים פרי עיטו.

אך הדבר החשוב ביותר, לאחר שקראתם באינטרנט וברשתות החברתיות, ותחקרתם לקוחות קודמים, זו הרגשתכם האישית. היפגשו עם עו"ד משפחה בתל אביב שבחרתם וחושו אם יש לכם חיבור, אם הוא קשוב לצרכיכם ויודע לספק לכם פתרונות.

מדובר בתחום שמתעדכן בכל כמה שנים ולכן חשוב, דווקא אם מדובר במשרד ותיק, שעורך הדין ער לשינויים ויודע כיצד להתנהל מולם, מודרני ובעל תפיסות חדשניות המתאימות לעולם המשפט היום.

הגיעו מוכנים עם שאלות מקצועיות, בקשו ממנו לפרט לכם בדוגמאות איך הוא יתנהל באופן כזה או אחר וכיצד הוא רואה את האסטרטגיה המשפטית במצבכם.

אם התרשמתם שמדובר באיש מקצוע מעולה שאתם מתחברים אליו גם אישית ניתן להתקדם. כאן גם חשוב לדעת ולתכנן את העלות הכספית כדי לדעת כיצד להתנהל בהמשך המשבר. חשוב לשוחח על כך ולהסכים על מספר מסגרות שיתאימו לפי התרחישים השונים.   

ולבסוף, יש לוודא היטב שהסכם השירות כולל את הנקודות החשובות לך ושהדברים ברורים ושקופים לך כלקוח ולעורך הדין

 

סכסוכים בין בני זוג בתוך המשפחה כואבים, מלווים ביצרים רבים ובעלי ההשלכה הגדולה ביותר על כל אחד מאנשי התא המשפחתי. לא תמיד הם מגיעים לגירושים, לעיתים ניתן לגשר ולמצוא את העמק השווה, אך כאשר מגיעים לפירוד, יש לעשותו על ידי איש מקצוע מימון, מנוסה ורגיש, שידע לנווט את הדרך להסכם גירושים הוגן, רגשית וכלכלית, שיאפשר שימור קשר עם הילדים מצד אחד והמשך חיים בנפרד אשר יצרו עתיד חדש לכל אחד מבני הזוג.

מתוך רצון להשיג את הטוב ביותר עבורכם, מומלץ מאד לפנות לעו"ד המומחה לעניין – אנו נבנה יחדיו תכנית פעולה משותפת בה תקבלו ליווי והדרכה מתאימים, המלצות וייצוג משפטי מקצועי. נשמח אם תצרו אתנו קשר בטלפון: 055-9826594  או דרך הצ'אט באתר.

 

 

 

צרו קשר לקבלת ייעוץ משפטי